
Úgy látszik, még mindig nem ültek el azok a saj­
nálkozó hullámok, amelyek a Kurír című liberális bul­
várlap megszűnését vagy a hasonló szellemiségű Ma­
gyar Narancs (MaNcs) valóságos piacra lökődését kö­
vették. A szociálliberális szerepkör fölényes túlereje 
mellett már csak természetes, a „közszolgálati” és ke­
reskedelmi televíziókban, a „közszolgálati” rádióban 
egymást érték azok a beszélgetések, műsorok, ame­
lyek „politikai nyomásról”, „boszorkányüldözésről”, 
illetve a „sajtószabadság megszüntetéséről” papoltak. 
Szinte természetes volt az is, hogy ezek a szigorúan 
szakmai jellegű háttérbeszélgetések mindenről szól­
tak, csak egyvalamiről nem: a témában megnyilatkozó 
jeles személyiségek idevonatkozó dicshimnuszairól, 
amelyek korábban a piac kizárólagos törvényeit illet­
ték a sajtóéletben is.

Most, hogy az évekig mesterségesen fenntartott li­
berális sajtópiacról kiderült, hogy nincs, mert azt nem a 
piac, hanem a közönséges politikai érdek tartotta élet­
ben, számos közéleti személy és ismert véleményfor­
máló rögvest premisszát váltott. Most már nem az szá­
mit, amit évekig hallhattunk tőlük -  mondjuk a Pesti 
Hírlap, a Pest Megyei Hírlap, a Heti Magyarország 
vagy éppen az Új Magyarország gyors megszüntetése­
kor -  hogy lám, amelyik lap nem piacképes, annak egy 
ültő helyében meg kell szűnnie. Nem, ilyen állásponto­
kat manapság már kevésbé hallani a baloldali féltekén. 
Mert a kormányváltással, úgy tűnik, a sajtópiac liberá­
lis elvei is alaposan megváltoztak egyeseknél. Vég­
eredményben az így is meggyőző arányban túlsúlyban 
maradt, úgynevezett szociálliberális médiáról van szó, 
ahol már nincsenek piaci törvényszerűségek, s ha még­
is, azok legalábbis rugalmasan kezelendők. Inkább 
csak kétségbeesett szidalmak (a piac ellen, „kormány” 
álnéven) és figyelemre méltó szolidaritási hullámok (a 
haverok piacképtelen bulija mellett), amelyek a jobbol­
dal sajtóhirdetési embargóval, illetve egyéb gazdasági 
eszközökkel való grandiózus ellehetetlenítésekor -  
még 1994-ben -  egyetlen percig sem volt tapasztalható 
részükről.

Nos, ezért sem hihető az alábbi részlet a szintúgy li­
berális Magyar Hírlap egyik számából:

„A rendszerváltás utáni szabad sajtó egyik legszín­
vonalasabb lapja, a politikailag független, merészen 
szókimondó, a hazai újságírás stílusát, nyelvezetét is 
megújító MagyarNarancs (MaNcs) végveszélyben van. 
Gazdasági ellehetetlenülését csak az olvasókkal együtt 
lehet megakadályozni, ha a MaNcs >- s vele a hazai saj­
tószabadság -  védelmében összefognak...” -  így az oly 
drámai felhívás egy részlete. Hozzátéve még azt, hogy 
az olvasók előfizetéseikkel járuljanak hozzá a mentőak­
cióhoz.

Érdekes. Az már nem, hogy az elmúlt években 
egyetlen ilyen hősi kiállást sem olvashattunk ugyanitt. 
De máshol sem. Egyáltalán: sehol sem az írott médiá­
ban. A mostani sem annak szól, aminek látszik: lénye­
gében nem egyéb, mint egy erejét s befolyását némileg 
korlátozni vélő balliberális értelmiségi csoport egysze­
rű, ám annál érdesebb politikai kísérlete.

A magam részéről természetesen nem örülök annak, 
hogyha bármilyen újság megszűnik. Ezen nincs mit ör­
vendezni. Hiszen ilyenkor az ott dolgozó emberek és 
családjaik egzisztenciája kerül veszélybe. Mit tehet erről 
az a gyermek, akinek esetleg majd nélkülöznie kell, le 
kell mondania sok mindenről? (Ami persze elég nehe­
zen képzelhető el az ex-Kurír főszerkesztő, Szűcs Gá­

bor elegáns Jaguar Sovereign gépkocsija láttán, nem­
de?) Ha valaki, hát én tudom -  sok más újságírótársam­
mal együtt -, mit jelent a munkanélküliség és a létbi­
zonytalanság: amikor beindult a baloldali daráló, s sző­
nyegbombázással a Magyar Televízióból több mint szá­
zan kerültek az utcára. Kényszemyugdíjba. Vagy a pá­
lyán kívülre, tehát: sehová. Nem kerülték el sorsukat az 
akkori ellenzéki vagy polgári beállítottságú lapok sem.

Megszűntek.
Hirdetés-, reklámelvonással, a lapterjesztés visszafo­

gásával egyszerűen elnyomorították őket.
Szerintem ez volt az igazi politikai, állami beavatko­

zás, a sajtószabadság lábbal tiprása. Nem véletlen, hogy 
a Hom-Kuncze-sajtó korszakának három évét a 
Freedom House jelentése -  amely a világ országainak 
sajtószabadságát vizsgálja -  Magyarországot a sajtósza­
badság tekintetében csak „részben szabadnak” tartotta. 
De természetesen mindez akkor senkit sem érdekelt. A 
mostani szolidaritáshősök közül pedig a legkevésbé.

Éljen a kettős mérce, a kettős morál, ugye, kedves 
kollégák, kedves MÚOSZ-Kereszty-Wisinger érdek- 
védelem? Nem gondolják, hogy kissé hamisan csenge­
nek az egyébként rokonszenves érveik? Talán nem érzik 
annak egyoldalúságát, amely érvelési technikájukat sok 
esetben annyira meghatározza? Nem sejtik, mennyire 
komikus eljátszani azt a szerepet most, amelyet nemrég 
még önök utasítottak el a leghatározottabban? Talán 
mert csorbulna úgyszólván totális erőfölényük? Nem is 
értem egyébként: én a szociálliberális tábor helyében 
elégedetten üldögélnék babérjaimon, hiszen változatla­
nul kényelmes erőpozíciók birtokában lennék. Úgy lát­
szik, az egészséges önmérséklet is kiment már a divat­
ból. Vagy balliberális barátainknak már semmi sem 
elég. (Valószínűleg ezért is kell szinte naponta szidal­
mazniuk lapunkat vagy a Magyar Nemzetet.)

De valójában miről is van szó a Kurír, a MagyarNa­
rancs és más, olyan lapok esetében, amelyeket a Posta­
bank és a Soros Alapítvány „önzetlen” kurátorai léle­
geztetett és lélegeztet -  részben -  mindmostanáig? Min­
denekelőtt szétpukkadt egy léggömb, összedőlt egy ha­
zugságvár: nemcsak jobboldali újság lehet veszteséges, 
hanem liberális beállítottságú is. Miután a Postabank 
beszüntette a nevezett újságok közpénzekből való ki­
adását, rögtön kiderült: önerőből még nullszaldósan 
sem tudnának megjelenni. Például a Kurír több mint 
300 millió veszteséget halmozott fel, és a magyar állam­
nak körülbelül napi egymillió forintjába került. Kiderült 
az is, hogy nem az olvasók, nem a piac és a szakmai ki­
tűnőségek tartották fenn e lapokat, hanem álcázott, búj­
tatott formában közpénzen, vagyis állami dotációval a 
Postabank holding. (Amelynek botrányosan leszerepelt 
elnök-vezérigazgatója jelenleg külföldön tartózkodik.)

Hát igen. Nem kellett volna azt állítani, hogy a lap­
példányszámot a piac dönti el, a reklám és a hirdetés 
„oda megy” a politikától függetlenül, amelyet a legtöb­
ben olvasnak. Régebben is tudtuk, ma is tudjuk, hogy az 
újsághirdetés, az újságreklám, amely az igazi nagy 
pénzt hozza a lapnak, valójában politikailag orientált. 
Főként egy olyan időszakban -  amely az elmúlt négy 
évet jellemezte -  ahol nem a több-, hanem inkább két- 
párti demokrácia érvényesült. (72%-os totális parlamen­
ti többség, miegyebek.) Tudna mesélni a Pesti Hírlap 
volt főszerkesztője, aki a Demokrata jelenlegi főszer­
kesztője, a volt Új Magyarország szerkesztői, avagy jó­
magam, ugyan miért bojkottálták a szocialista-liberális 
kormányzás alatt hirdetések, reklámok megvonásával

Bérpalota a pincétől a padlásig Dinkarikatúra

ezeket a lapokat?! Banki támogatás szóba se jöhetett. 
Máig emlékezetes, amikor hirdetésekért kuncsorogtam 
az Ez a Hét című lapnak, hogy meg lehessen élni az új­
ságírásból, akkor az egyik országos nagyvállalat élnök- 
vezérigazgatója szó szerint ezt mondta: „...Pista, neked 
szívesen adnék hirdetéseket, de ha megtenném, nem­
csak az állásommal játszanék, hanem a vállalatomat is 
tönkretenném.”

Hát így nézett ki a szabad piac. Egy úgymond parla­
mentáris demokráciában. És erről az állapotról akkor 
senki nem volt hajlandó még csak tudomást sem venni. 
A bajok persze nem csak itt keresendők. Hanem abban 
a szemléletben is -  ebben a Kurír élen járt -, amiben a 
rendszerváltás után a tény új sági rást felváltotta a rága­
lomújságírás. Egyes újságokban megalakultak -  a szak­
mában jól ismert, úgynevezett -  gyülöletoldalak. Lehe­
tett szép fejléceket gyártani: „A hír szent, a vélemény 
szabad” (-demokrata) gondolattal, ahol a hírt megmásí­
tották, a lényeget elhagyták, a vélemény publikálásának 
lehetőségét maguknak vindikálták. Egyik oldalon lehe­
tett gyalázni, csak éppen a teljes értékű válaszadás, a 
másik oldal véleménynyilvánítása volt elfojtva. S ezek 
nem sérelmek. Csupán tapasztalások.

Pedig nincs kettős mérce, az újságírásban különösen 
nem. Az információ szabad áramlását, az információhoz 
való jogot -  ami köz- és társadalmi érdek -  nem akadá­
lyozhatja meg egy sajátos politikai akarat vagy a sajtó­
ban meglévő egyenlőtlenség. 1989-ben, a rendszervál­
tás előestéjén az MSZMP-hez, majd később az MSZP- 
hez és az SZDSZ-hez közel álló országos, valamint me­
gyei napilapokat máig kiderítetlen körülmények között 
privatizálták. S milyen érdekes, hogy a fő- és vezető 
szerkesztők döntő többsége a mai napig ezekhez a pár­
tokhoz áll közel! A rendszerváltás első négy évében el­
lenzéki újságíróként küzdöttek, az azt követő négy év­

ben kormánypártiként hallgattak, majd ismét ellenzéki­
ként harcolnak a sajtószabadságért. Természetesen a 
magukéért.

S mi az, hogy politikailag független lapok? Valószí­
nűleg ez is a mesék birodalmába tartozik. Hiszen 1994- 
től 1998-ig voltak csak igazán függők. Kutakodásuk, 
vehemenciájuk, botrányriporterkedésük akkor elcsen­
desedett. Mintha a szakmában ebben az időszakban ya- 
lóságfeltárás nem is létezett volna. Jólértesültségük ép­
pen akkor laposodott el, amikor kirobbant a Tocsik- 
botrány, Baja Ferenc zsurki vodkagyárának ügye vagy 
akár az orosz államadósságból származó zsíros milliók 
korrupt szocialista zsebekbe való jutásakor. Akkor hall­
gatás volt. Most meg szinte kiabálás van.

A szolidaritásról: csodálatos erény, de az újságíró­
szakmában nem mi járattuk le. Amikor nyilvánvaló 
politikai tisztogatás zajlott -  kormánysegédlettel -  
1994 nyarán a Magyar Televízióban, karriereket, szak­
mai utakat törtek ketté, akkor az újságírók egy része a 
Kurírban, a Magyar Narancsban, a Hócipőben (és más 
alig tízezres példányszámú liberális hetilapban), a Ma­
gyar Hírlapban, a Népszavában és sajnos még a Nép- 
szabadságban is össztüzet nyitott a kirúgott újságírók 
ellen. Egyébiránt az elsősorban a múltbéli előfizetői és 
olvasói bázisára támaszkodó, s ezért a legnagyobb pél­
dányszámú napilappal úgy vagyok: ameddig Eörsi Ist­
vánt, Veér Andrást, Szalai Pált, TGM-et (stb.) közöl, 
addig a jobboldali újságírásnak egyszerűen szükségte­
len komolyan vennie a létező baloldal vele szemben 
támasztott mércéit.

A blokád ugyanilyen jól működött a már említett la­
poknál. Munkát ők ott sem kaphattak. 1997-ben a be- 
döntés előtt álló Új Magyarország kollektívája akkor 
már hónapok óta késve kapta meg a fizetését, prémiu­
mot egyáltalán nem, s a külső szerzők kifizetése fél évet 
késett. Pénzhiány miatt a fűtést a Mázsa téri szerkesztő­
ségben a Gázművek egyszerűen lezárta. A téli hidegben 
kabátban, sapkában dolgoztak az újságírók. Gémbere- 
dett ujjakkal, napról napra. (Nem vicc, még a leheletünk 
is látszott a levegőben.) Az utolsó hetekben aztán az 
Elektromos Művek is kikapcsolta az áramot. Sajtósza­
badság volt, 1997-ben. Hornék alatt. Az agonizáció vég­
eredménye ismert: az Új Magyarország 1997 novembe­
rében kimúlt, az országgyűlési választások előtt fél év­
vel. Teljes csendben, nem véletlenül. Ez idő alatt a 
MUOSZ is nagyon el volt foglalva: Horn Gyula szé­
gyenletes „sajtótájékoztatóit” szervezte, még tőle is rit­
kán látott alázattal. Mit mondjak, az ötvenes évek ter­
melési híradói méltán megirigyelhették volna azokat. Jó 
kis időutazás volt...

De hagyjuk a múltat. Erről mi szoktunk olykor visz- 
szaemlékezni, mert ezt a sajtószabadság bajnokai, mos­
tani Grál-lovagjai szeretik nagyon elfelejteni. Nem is 
szólnak erről sem a telévízióban, sem a rádióban, sem 
lapjaikban, mintha valami kitörölte volna az emlékeze­
tükből. Nem jól van így ez az egész. Még akkor sem, ha 
tudjuk, hogy a most megszűnt újságok munkatársainak 
zömét a „testvérlapok” sorra befogadják. Bár mi nem 
vagyunk testvérek, de már nálunk is dolgozik néhány. 
Ez is a szolidaritás.

A félelem elmúlt, akármennyire is ennek az ellenke­
zőjét sulykolják. Most már hirdetnek lapunkban is. A 
Napi Magyarország május óta mintegy tízezerrel növel­
te meg példányszámát.

Remélem, így folytatjuk.
A  SZERZŐ ÚJSÁGÍRÓ

yyo vdú Gittegyleti kövületek -
Akit az 1980-as évek végén megcsapott a 

változások szele, és valódi rendszerváltást 
akart, jól tudja, a Jurta Színház köré tömörült, 
akkor még egységes ellenzék nem különbözte­
tett meg senkit semmiféle faji, felekezeti, fog­
lalkozási, származási vagy ezekhez hasonló ka­
tegória szerint. Jól emlékszem, milyen meg­
döbbenést váltott ki a hallgatóságból, amikor 
egy osztrák fiatalember Weimarral próbált pél­
dálózni. Egyszerűen senki sem értette, hogyan 
kerülhetne „békés” átmenetünk közben egy 
hitleri „csizma” az asztalra. Gadó György, 
Csurka István, Pozsgay Imre, Tölgyessy Péter 
egyaránt tiszteletnek örvendtek köreinkben.

„...egy párt helyét a magyar politikai életben 
szerencsére nem egy közhivatalt vállaló újság­
író, hanem a választók határozzák meg” -  írja 
cikkében Szent-Iványi István (Napi Magyaror­
szág, 1998. október 28.). De nem mond igazat. 
A választók szavazata ma csak abban az a eset­
ben „legitim”, ha azt az SZDSZ-szalon elisme­
ri. Például a jobboldal szavazótáborát az 
SZDSZ-hez közel álló Gyakorlati Republiká­
nus Kör módszereivel demokrácián kívülre le­
hetett helyezni. Szalonpolitikával politikai sza­
lonokat lehet építeni, de országot nem. A klasz- 
szikus demokrácia sem volt rabszolgákra érvé­
nyes, Amerikában is csak az 1960-as években 
lett általános, amikor levették a „Csak fehérek­
nek” feliratot a jármüvekről, az éttermekről és 
az illemhelyek ajtajáról. Nálunk is túl nagyra 
nőtt már az SZDSZ által diktált „demokráciá­
ból” kirekesztettek száma. „Szakmai” alapon 
többek között Arany János, Chrudinák Alajos 
Közel-Kelet szakértő (akinek helyére négy esz­
tendőn keresztül nem volt képes a szürkeállo­
mány pártja megfelelő utódot kiküldeni), vagy 
éppen Kodály Zoltán nem tér bele az SZDSZ- 
es szalondemokráciába. Felekezeti alapon még 
a pápa is cápa, ameddig csak fel nem veszi az 
SZDSZ-hez közel álló Németh Sándor „szent” 
kenetét. Etnikai alapon sem érvényesülhet a de­
mokrácia. Ha ugyanis az SZDSZ valóban a

nyomort szeretné télszámolni és nem a többsé­
gi etnikumot, akkor ezt a gazdasági problémát 
nem „pozitív” diszkriminációval, hanem gaz­
dasági eszközökkel kezelné. Mert lehet igaz, 
hogy például a cigányság -  számarányánál fog­
va -  nagyobb mértékben szegényedett el, mint 
a többségi etnikum, de akkor helyes gazdasági 
módszerekkel automatikusan nagyobb mérték­
ben részesülne a kiegyenlítő kedvezményekből 
is, mégpedig anélkül, hogy evvel másokat ne­
gatív diszkriminációs helyzetbe sodorna. ”Az 
idegen szép!” szlogenről is igen hamar kide­
rült, hogy nem szegény menekültek, hanem tő­
kebefektetők keltenek esztétikai gyönyört az 
SZDSZ-ben.

Ha feltesszük magunknak a kérdést, ki szí­
tott ellentéteket az ország lakosai között, mindig 
eljutunk az SZDSZ kemény magja köré vont 
csoportok valamelyikéhez, ám ezek a csoporto­
sulások csak névlegesek, hiszen valamennyiben 
ugyanazok a személyek a hangadók. Azt a lát­
szatot keltik, mintha valamiféle többségi elnyo­
mással szemben kellene kiállniuk a kisebbségi 
kibontakozás mellett, ám amint kiderül, hogy 
ilyen elnyomás nincs is, azonnal kudarcot val­
lanak. Militáns megmozdulásaikat a taxisblo­
kádon át egészen a Metész-tüntetést szétverő 
SZDSZ-es belügy szerepléséig nyomon követ­
hetjük. Viszont a rasszistának, fehérterroristá­
nak, fasisztának, nácinak stb. nevezett ellenol­
dalról ilyen durva sérelmek nem érték az orszá­
got az elmúlt években.

Visszautalva a jurtás korszakra, legnagyobb 
szégyenünk, hogy bedőltünk az SZDSZ „út­
mutatásainak”, és nem óvtuk meg rendszervál­
tó akaratunk eredeti tisztaságát, amikor még 
fajra, nemre, osztályra, korra, vagyoni helyzet­
re, felekezetre való tekintet nélkül osztozunk 
egymás bánatában, örömében. Ma más más a 
helyzet. Nehéz gyanúinktól és félelmeinktől 
megszabadulni. Bayer Zsolt és Szent-Iványi 
István vitája is erről szól. Mindketten utalnak 
Révész Sándor írására, amelyben az olvasható

azért került Kuncze Gábor Pető Iván helyett az 
SZDSZ élére, mert nem zsidó származású. Igaz 
vagy sem, a „származás” eredetileg csak Pető 
Iván esetében jöhetett volna számításba, de 
még nála sem etnikai alapon. Az etnikai meg­
különböztetést nem a rendszerváltó közakarat, 
hanem az SZDSZ vezette be politikai életünk­
be. Kisebbségi technikával sikerült majdnem 
mindenkit az úgynevezett többség ellen han­
golni, ám csak kevesen vettük észre, hogy va­
lamennyien azonosak vagyunk a többséggel 
még akkor is, ha egyes kritériumában különbö­
zünk attól. így váltunk egymás farkasává, mi­
közben megrontóink szárnyaltak tovább.

Amit leírtam, magánvélemény. Ha a sajtó 
leközli, senkinek sem muszáj egyetérteni vele. 
A felelősséget egyszer úgyis valamennyiünk 
nyakába varrják majd, miként a fasizmussal és 
a bolsevizmussal is tették. Az SZDSZ és kap­
csolódó szerveinek minőségét többkilónyi, 
nyomtatásban megjelent írásművei lehet iga­
zolni. Kár, hogy az SZDSZ-es Göncz Árpád 
törvénye mások sérelmére elkövetett rágalma­
kat csupán az elmés szórakozások közé sorolja. 
A Hogyan gondozd a magyarodat? című, a ma­
gyar etnikumot 53 helyen gyalázó írásmű szer­
zőjét még magas állami kitüntetésben is része­
sítették.

Szent-Iványi István nyilván jól tudja mind­
ezt. Azonban ahelyett, hogy igyekezne az 
SZDSZ arculatát elfogadhatóvá formálni, még 
mindig pártjának etnikai problémáival küszkö­
dik. „Épeszű ember nem vádolhatja a szabad- 
demokratákat antiszemitizmussal vagy rassziz­
mussal. Ez egyszerre mond ellent a józan ész­
nek és az SZDSZ politikájáról szerzett köznapi 
tapasztalatnak” -  írja. Úgy látszik, Horn Gyula 
óta az elme épsége már nem orvosi diagnózis­
sal, hanem párthatározattal állapítható meg. 
Köznapi tapasztalatokat pedig mostantól fogva 
nem saját megrendítő élményeinkből, hanem 
pártnyilatkozatokból szerezhetünk.

D ienes E rzsébet

Jfa/u MAGYARORSZÁG
Főszerkesztő: D. H orváth  G ábor  

• Főszerkesztő-helyettes: O . K o v á c s  Attila  
Lapszerkesztők: G . F ehér  P éter , L udw ig  E m il , P usztai E m ese 

Szerkesztőség: 1091 Budapest, Üllői út 51.
Telefon: 216-1274, 06-30-916-3843, -44, -45, 06-30-916-3847 

Telefax 215-3197
Levélcím: 1450 Bp. 9. Pf. 74. • L-ii.ail: mahir@mail.elender.hu 

Interneteim: http://www.napimagyar.hu/
Kiadja a MAHIR Lapkiadó Korlátolt Felelősségű Társaság 

Felelős kiadó: dr . G yőri T ibor  ügyvezető igazgató 
Lapigazgató: L ovas L ajos

Terjeszti a Hírker Rt.,
a Nemzeti Hírlapkereskedeimi Rt. és a regionális 

részvénytársaságok, valamint a Kiadói Lapterjesztő Kereskedelmi Kft. 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Rt. Hírlapelőfizetési 
és Elektronikus Posta Igazgatósága (HELP). Előfizethető 

a hírlapkézbesítőknél, vidéken
a postahivatalokban, Budapesten a HELP ügyfélszolgálati irodáinál, 

valamint a Hírlap-előfizetési és Lapellátási Irodánál 
(1089 Budapest Vili., Orczy tér 1.) Levélcím: Helir, 1900 Budapest, 

Orczy tér 1. Telefon: 303-3441,303-3442. telefax: 303-3440), közvetlenül, 
postautalványon vagy átutalással a Postabank és Takarékpénztár Rt. 

11991102-02102799 pénzforgalmi jelzőszámon 
Előfizetési díj egy hónapra 965 forint, negyedévre 2895 forint, 

fél évre 5790 forint, egy évre 11 580 forint 
Hirdetésfelvétel: MAHIR Press Média Kft.

1075 Budapest, Wesselényi u. 8., Telefon/fax: 342-6132 
Nyomtatás: Szikra Lapnyomda Rt.

Felelős vezető: L endvai L ászlóné  vezérigazgató 
Vidék ISSN: 1418-0863; Budapest ISSN: 1418-04 3 X

a W  0 2  S n _ D  Q v *  lá v V A

1998. december 3.. csütörtök cM fii MAGYARORSZÁG 7
Vélemény /  r \  x ,
Stefka István Jy J

Á  liberális sajtóp iac átrendeződése?  o-
Összeomlott egy hazugságvár: nemcsak jobboldali lapok lehetnek veszteségesek, hanem liberális szellemiségűek is

, Lapunkat rendszeresen szemlézi Magyarország legnagy obb médiafigyelője, az

»OBSERVER«
OBSERVER BUDAPEST MÉDIAFIGYELŐ KFT.

1084 Budapest VIII., Auróra u. II. Telefon: 303-4738, fás: 303-4744 
__________________________ http://svwyv.obscrvcr.lni___________________________

&

Szabadi Vera
Kiemelés




